۸ دی ۱۴۰۰

هفدهمین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی به صورت مجازی برگزار می شود

علیرضا نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از ۸ تا ۱۴ دی ماه به صورت مجازی با حضور فعالان صنعت نشر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه هزار و ۴۰ ناشر از کل کشور حضور خواهند داشت، اضافه کرد: ۲۲ ناشر نیز از آذربایجان غربی در هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد کتاب های عرضه شده در این دوره اظهار داشت: ۱۲۴ هزار جلد کتاب دراین نمایشگاه عرضه می شود درحالی که در دوره قبل کتاب های عرضه شده ۶۵ هزار جلد بود.

نوروزی به رشد ۲۹۶ درصدی حضور ناشران کشور در هفدهمین نمایشگاه کتاب اشاره کرد وافزود: در نمایشگاه قبلی ۲۶۴ ناشر از کل کشور حضور داشتند که این رقم امسال به هزار و ۴۰ نفر رسیده حدود چهار برابر شده است.

وی افزود:  کتاب های نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف عرضه می شود و هر نفر می تواند با کارت ملی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید کند.

وی ادامه داد: نحوه توزیع و ارسال کتاب های خریداری شده از طریق پست و به صورت رایگان صورت می گیرد و بر روی بسته های پستی عنوان هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب نوشته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ۵۵ برنامه جنبی خبر داد و بیان کرد: ۴۰ برنامه از طرف خانه کتاب و ۱۵ برنامه از طرف اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی خواهد بود.

وی ‌ادامه داد: ۹۰ درصد برنامه ها به صورت مجازی خواهد بود.

نوروزی رونمایی و نقد و بررسی کتاب، برگزاری شب های شعر، کارگاه آموزشی و شب های شعر به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ۹ دی با حضور شاعران کشوری را از جمله برنامه های جنبی هفدهمین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، درپایان نشست خبری از پوستر هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب آذربایجان غربی رونمایی شد.

 شانزدهمین نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی شهریور ماه سال ۱۳۹۷ با حضور ۲۶۴ ناشر و۶۵ هزار و۹۸۳عنوان کتاب برگزار شد.

دراین نمایشگاه ۱۲ ناشر از آذربایجان غربی حضور داشتند.


ایرنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: