۳۰ دی ۱۳۹۸

برگزاری کلاس‌های آنلاین بازاریابی بر اساس شبکه‌های اجتماعی

محمدحسین متولی، رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این کمیسیون در حوزه آموزش اعضا توضیح داد: در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی یک وبینار (کلاس آنلاین) با موضوع بازاریابی الکترونیک در حوزه نشر در ادامه دوره مهر ماه برگزار خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به‌دنبال مشکلاتی که در حوزه بازاریابی نشر وجود دارد، در این دوره روش‌های جدید بازاریابی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی به ناشران آموزش داده خواهد شد.
 
متولی با بیان اینکه این دوره سه‌شنبه اول بهمن برگزار خواهد شد، گفت: مباحث این دوره در اصل تکمیل‌کننده مباحث دوره پیشین است و مبنای آن آموزش راه‌های بازاریابی بر اساس فعالیت شبکه‌های اجتماعی و بایدها و نبایدهای آن خواهد بود.
 
وی درباره استاد این دوره عنوان کرد: قرار است مباحث حوزه بازاریابی نشر توسط عادل طالبی؛ عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی و فعال حوزه نشر به ناشران ارائه شود.
 
متولی همچنین از برگزاری یک وبینار دیگر برای کتاب‌فروشان در نهم بهمن خبر داد و افزود: اتحادیه متعلق به ناشران و کتاب‌فروشان است و یکی از ماموریت‌های ما در کمیسیون آموزش توجه به همه اعضا به خصوص کتاب‌فروشان است.
 
به گفته وی، قرار است در این دوره فرشته سنگری مدیر کتابفروشی افرا موضوعات و مباحث مرتبط با توانمندسازی کتاب‌فروشی‌ها در حوزه بازاریابی و فروش را به مخاطبان آموزش دهد.
 
متولی همچنین به محدودیت بودجه‌ای در کمیسیون آموزش اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی نیازمند بودجه‌ است اما در این زمینه اتاق اصناف هنوز مجوز دریافت شهریه نداده است؛ هرچند در این زمینه اتحادیه بارها پیگیری کرده و نامه‌نگاری کرده ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: ما دوره‌های حضوری مختلفی نیز برای استفاده ناشران و کتاب‌فروشان پیش‌بینی کرده‌ایم اما به دلیل اینکه نمی‌توانیم شهریه دریافت کنیم، فعلا امکان برگزاری آن‌ها را نداریم که امیدواریم با مجوز اتاق اصناف این مشکل نیز برطرف شود.
 

ایبنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: