۲۱ دی ۱۳۹۸

مکان برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم نامناسب است

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با توجه به بازدیدی که از چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان قم داشت، گفت: به نظر بنده نمایشگاه کتاب چون با روح فرهنگ سروکار دارد یکی از نمایشگاه‌های است که بایستی به نحوه اکمل و باکیفیت برگزار شود.
 
وی اضافه کرد: در این مورد چون در حوزه نرم‌افزاری تعریف می‌شود هرگونه هزینه‌ای صورت بگیرد به تعبیر بنده یک سرمایه‌گذاری است. مخصوصاً در استان قم که در حوزه کتاب و نشر در رأس مناطق کشور قرار دارد و از نظر فرهنگی در سطح کشور و بین المللی شاخص است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم اضافه کرد: در بازدیدی که به عمل آمد آن‌طور که بایستی از نمایشگاه کتاب قم استقبال صورت نگرفته است. عمده مشکلاتی که مطرح شد به مکان نمایشگاه برمی‌گردد که دسترسی مردم را به آن با مشکل مواجه کرده است.
 
غضنفری در رابطه با رفع این مشکل و تسهیل‌گری در خدمات به منتفعین از نمایشگاه گفت: باید از نظر مکان برگزاری نمایشگاه‌ها کمک کنیم. هرگونه کمک دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان به رونق هرچه بیشتر کتاب کمک می‌کند. بنابراین پیشنهاد دادیم به مسئولین نمایشگاه که بعد از اختتامیه نمایشگاه حتماً نشستی با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار شود تا هم آسیب‌شناسی داشته باشیم و هم برنامه‌ریزی کنیم تا نمایشگاه‌های بعدی در خور شأن استان قم باشد.
 
وی درباره افتتاح مرکز نمایشگاه‌های استان قم، یادآور شد: مطالبی که بنده عرض کردم متناسب با شرایط فعلی بود. لازم است کار اساسی و بلندمدتی را انجام دهیم که این‌گونه نمایشگاه‌ها مفید باشند.
 
معاون استاندار قم تصریح کرد: در بازدیدی که هفته قبل از مرکز نمایشگاه‌های استان قم انجام شد، این مجموعه از پیشرفت خوبی برخوردار بود. خوشبختانه مرکز نمایشگاه‌ها در مسیر خوبی قرار گرفته و علاوه بر مردم قم دیگر استان‌ها هم از آن منتفع می‌شوند.
 
وی بیان کرد: از نظر دسترسی مرکز نمایشگاه‌های استان قم  مشکلاتی دارد که صورت‌جلسه‌ای تنظیم و مقرر شد راهداری و شهرسازی پیگیری‌های لازم را در رابطه با احداث جاده دسترسی به عمل آورند.
 
غضنفری در پایان گفت: آقای استاندار به‌جد دنبال موضوع هستند و حوزه معاونت عمرانی و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این موضوع ورود کرده است تا ان شاءالله این پروژه هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

ایبنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: