۲۲ آبان ۱۳۹۸

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در پایتخت کتاب ایران گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، همزمان با آغاز هفته بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، زنگ دانایی با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب و دبیر این دوره از هفته کتاب و مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در مدرسه شاهد یزد به صدا درآمد.

در ابتدای این مراسم، مجید جوادیان‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته کتاب، گفت: اینکه بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از مدرسه آغاز می‌شود، حاوی این پیام است که سیاستگذاران فرهنگی ما سمت و سوی برنامه‌های کتاب و کتابخوانی را شناخته‌اند و مرکز ثقل خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: کتاب در ابعاد تربیتی و علمی به‌خوبی می‌تواند اثرگذار باشد که ما نیز در این زمینه برای آغاز هفته کتاب، این برنامه را انتخاب کرده‌ایم.

مخاطرات دانش کاذب فست‌فودی/ ضرورت مقابله با بحران کتاب‎نخوانی
در ادامه، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی به مناسبت شروع بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از سوی نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل خانه کتاب و دبیر این دوره از هفته کتاب قرائت شد.

همچنین محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: امروز بیست و هفتمین زنگ دانایی را در این دبستان با نام «حسین و فاطمه» نواختیم و خواشحالیم از دبستان آغاز می‌کنیم زیرا از دوران کودکی در راه کتابخوانی قدم برمی‌داریم و می‌توانیم آینده جامعه را بر این اساس رقم بزنیم.

وی افزود: امروز باید دوباره کتاب را بخوانیم تا آب را پیدا کرده و اقتصاد را به‌خوبی بدانیم و اگر پدران ما با سخت‌کوشی توانستند این گذشته را برای ما رقم بزنند، امروز ما و شما باید تلاش کنیم تا شهر یزد را با خواندن و کتاب به جامعه بشناسانیم.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در جهان نام شاعران و نویسندگان ما به‌خوبی مطرح است که امید داریم امروز نیز با ترویج کتاب و کتابخوانی این راه را ادامه دهیم.

بر اساس این گزارش، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این مراسم و به منظور آغاز برنامه‌های هفته کتاب نیز، در معیت نیکنام حسینی‌پور، دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و هیئت همراه، در مسجد روضه محمدیه و بر تربت آیت‌الله شهید صدوقی حضور یافت و به سومین شهید محراب ادای احترام کرد.
بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد آغاز می‌شود و پس از اجرای برنامه‌های مختلف این برنامه‌ها در سطح کشور ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از خبرنگاران حوزه کتاب رسانه‌های کشوری نیز در این رویداد فرهنگی حضور دارند و برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را در هفته کتاب، پوشش  می‌دهند.

ایبنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: