۲۰ آبان ۱۳۹۸

ضیاء موحد به جمع داوران جایزه ادبی حسین جلال‌پور پیوست

حسن فرهادی در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: دکتر سیدضیاء موحد به‌عنوان داور به نخستین دوره جایزه ملی حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) ملحق شد و داوری پخش پژوهش این رویداد را به همراه ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه برعهده خواهد داشت.

به گفته وی، نخستین دوره جایزه ملی غزل زنده‌یاد حسین جلالپو در سه بخش شامل غزل‌های ارسالی، مجموعه غزل چاپ شده و پژوهش و مقاله برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۶ آذرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جایزه به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲ ارسال کنند. داوری آثار ۱۷ آذر تا ۵ دی‌ماه ۹۸ انجام می‎شود و اسامی پذیرفته‌شدگان هم ۶ دی‌ماه سال جاری در آیینی معرفی خواهند شد.

حسین جلال‌پور اهل شهرستان گناوه، از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود. وی در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است. حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت.
ایبنا

نظرات

نظر خود را بنویسید: