۳ اردیبهشت ۱۳۹۸

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

 در این مراسم محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شعار این دوره نمایشگاه کتاب «خواندن توانستن است». با این شعار نه تنها به استقبال رویداد فرهنگی بزرگ کشورمان بلکه یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی در حوزه کتاب در جهان می‌رویم علاوه بر ۲۴۰۰ ناشر داخلی، ۸۰۰ ناشر خارجی مستقیم یا غیرمستقیم آثار ارزشمندشان را ارائه و در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ۱۴۰۰ عنوان کتابی که سال گذشته منتشر و در نمایشگاه عرضه شد، برنامه‌های فرهنگی و گفتگو‌هایی درباره کتاب در نمایشگاه شکل می‌گیرد، اظهار داشت: تاریخ ایران به نام کتاب‌های بزرگ دانشمندان و حکیمان بزرگ شناخته می‌شود. خوشحالیم می‌توانیم به وسیله کتاب، دوستی و پایداری را میان ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد کنیم.

 

رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد: اگر برای زندگی خوب می‌کوشیم نباید از کتاب غفلت کنیم. آنچه از فردا در معرض دید هزاران و میلیون‌ها کتاب دوست ایرانی قرار می‌گیرد محصول تلاش نویسندگان فراوان، ناشران،کتابفروشان و فعالان عرصه نشر است. نهاد‌های وابسته به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مجموعه‌های شهرداری، نیروی انتظامی و مصلای تهران با همدلی فراوان بیش از پیش برای نمایشگاه کتاب به ما کمک کردند.

 

اسماعیلی معاون اجرایی سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در ادامه مراسم با اشاره به آغاز کار سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهراناز اسفند ماه سال گذشته گفت: با همکاری خوب مصلای تهران متراژ ۱۱۰ هزار متر مربع در اختیار ما قرار گرفت که برای ۵۵۰۰ متر مربع غرفه بندی شد.

وی افزود: ۱۵۰ ناشر عمومی، ۳۵۵ ناشر کودک و نوجوان، ۳۰۰ ناشر دانشگاهی و ۱۰۰ ناشر دیجیتال در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند که به ترتیب ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر به ناشران عمومی، ۶۲۲۵ متر به ناشران دانشگاهی و ۳۲۳۰ متر مربع به نشر آموزشی، اختصاص یافت در این دوره برگزاری نمایشگاه کتاب برای نخستین بار است که تنها نشر دانشگاهی را زیر چادر داریم. در نشر خارجی ۸۰۰ ناشر حضور دارند که ۱۵۰ ناشر عرب و ۶۵۰ ناشر در حوزه لاتین هستند.

 

وی با بیان اینکه هزار عنوان کتاب به زبان عربی و ۱۰۳ هزار عنوان به زبان لاتین عرضه شدند،گفت: برای نخستین بار بحث شفاف سازی را در راستای هدفمندی و بهره وری بهتر یارانه‌ها انجام می‌دهیم. ۵۰ درصد بن‌های کتاب در قالب کارت‌های هوشمند و ان اف سی عرضه می‌شود.


نظرات

نظر خود را بنویسید: