۲۲ اسفند ۱۳۹۷

افزایش ۳۸ درصدی قیمت کتاب در فروردین سال جاری

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ بر اساس آمار نشر در سایت خانه کتاب،‌ در فرودین ماه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۴۴۴ عنوان کتاب منتشر شده است که در مقایسه با ۲۹۹۲ عنوان در دوره زمانی مشابه در سال ۱۳۹۶، ۱۵ درصد افزایش داشته است.  از این میان ۲۵۵۹ عنوان تالیف و ۸۸۵ عنوان ترجمه هستند.

ناشران تهرانی ۲ هزار و ۶۱۹ عنوان کتاب و ناشران شهرستانی ۸۲۵ عنوان کتاب منتشر کرده‌اند‌، ۲ هزار و ۲۷۲ عنوان کتاب چاپ اول و هزار و ۱۷۲ عنوان کتاب چاپ مجدد هستند. 

میانگین شمارگان کتاب در فروردین ماه ۹۷ هزار و ۴۷۷ نسخه بوده است که در مدت زمان مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است،‌ هم‌چنین میانگین قیمت کتاب نیز ۱۷ هزار و ۵۳۱ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.



 

ناشران تهرانی با ۲ هزار و ۶۱۹ عنوان کتاب در صدر قرار دارند و پس از آن آذربایجان شرقی با ۲۵۷ عنوان،‌ خراسان رضوی با ۱۵۱ عنوان کردستان با ۶۴ عنوان در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

از میان کتاب‌های منتشر شده در فروردین ماه سال جاری ۶۹۹ عنوان کتاب متعلق به حوزه کودک و نوجوان بوده است که نسبت به ۹۱۵ عنوان کتاب منتشره در فروردین سال گذشته شاهد ۲۶ درصد کاهش هستیم. این در حالی است که تعداد کل کتاب‌های منتشر شده نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.


خبرگزاری تسنیم

نظرات

نظر خود را بنویسید: